Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı, Şeker Pancarından Pekmek Yapmak Nasıl olur, Şeker Pancarının Pekm

zahide 1 Oca 2009

  1. zahide

    zahide Administrator Site Yetkilisi Administrator

    197,506
    1,580
    38


    Köyümüzün gelir kaynaklarından biride şeker pancarı..Genelde her yıl dikilir köyün arazileri dört bölgeye bölünmüstür. her yil bir bölgeye seker pancarı ekilir ve kantara verilir yani devlet seker fabrikalarına. Şeker Pancarının Pekmezinin yapıldığını duymustum köyümüzde bu kadar pancar ekimi varken pekmez yapalısini kimse bilmiordu..İnternetten arastırdım ..bulduğum kisilerle telle bağlantı kurdum tarifler aldım sonunda köyde pekmez yapmaya karar verdim..Köydekilere tel acarak pancar ayırmalarını pekmez yapacağımı söledim. Kurban bayramında köye gittiğimde amcamın gelin Kezban kızı naciye ve Esi Cemalle pekmezi yapmaya basladık...



    İlk iş pancarlar ayıklanıyor. sapları çopleri basları güzelce ayiklaniyor.



    [​IMG]




    [​IMG]


    [​IMG]


    Ayiklanan pancarla bol su ile iyece yikanıyor hatta kıvrim yerlerini fircaladik.


    [​IMG]



    [​IMG]


    [​IMG]


    İyice yıkana pancarlar bıcaklarla kıyılıyor. Ne kadar ince kıyabiliyorsan.



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]




    [​IMG]


    Ayıklanan, yıkanan ve ince ince kıyılan pancarla bir kazana konur ve üzerine su cıkana kadar su konur ve kaynatmaya baslanır.


    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]


    İyice kaynayan pancarın suyu aliniyor ve posasi biz bezle süzülüyor.ve cıkan surup yine kazana konuyor..


    [​IMG]



    [​IMG]

    Kaynatma isi epey bir sürüyor ve pekmez olmaya basliyor rengi tam pekmez rengini alınca kazan indiriliyor..aslında bu islemler bakır leğenlerde yapılması lazim biz deneme amaclı yaptık ve başarılı oldu..insallah bundan sonra köyümüze gelir kaynagi olur..Gelir kaynagi olmasada herkes kendi tükettiği pekmezi yapsın..Benden bu kadar.



    [​IMG]




    [​IMG]



    [​IMG]
     
  2. kenan

    kenan ÜYE

    43
    0
    0


    Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    yaw bu resmen
    olmus
    tadi nasilki
    merak ettim simdi
     
  3. zahide

    zahide Administrator Site Yetkilisi Administrator

    197,506
    1,580
    38


    Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    valla kenan üzüm pekmezinden güzel oldu...bende sasırdım tadını bu kadar güzel olacağını düsünemedim..çok harika oldu,
     
  4. naciye

    naciye ÜYE

    191
    0
    0


    Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    walla kenen abi bişi diyimmi yapmak isteyenlere ben den tawsiye :)eger sabahtan aksama kadar ayakta kalmak isteyen warsa gecsin başina cok zor pancari yikayip ,soymasi dogramasi onemli deyill kaynatirken ayakta kalmasi yha koyulasmak bilmiyo bi türlü walla o gün yine cook soguktu annem pes etti bu pekmes falan olmaz diye bi ara babamda pes ediyodu:D ama halam cok emindi olcagindan hala laf aramisda sendemi bi ara waz geciyodun ne:p ;D neyse rengi degişmeye başladi bizim pekmezin halamin son zaman aklina geldi az bugday nişastasi ekledik kaynayan pekmeze hem tadi degişmesi icin hemde az koyulaşmasi icin kac saat bekledik eger beklemezsen başini köpük halinde dökülüyo serbeti:D neyse akşami ettik yani pekmezle o gün... :) :)
     


  5. Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    E EEE NACIYE ANLADIM ZAHMETLI BOLMUNU ANLATIYORSUN YA TADI NASIL ONU DE BAKIM BANA /NACIYE BAK 10 OCAK 2009 DA ES ES DEYIM NASIPSE INSAALLAH GELMEYI PLANLIYORUM GOKTEPEYE OLAKI GELDIM , SIMDIDEN BI SAGLAM KAVANOZ HAZIRLA TAMAMMI, BEN GELINCE TUHHH BE BI KAVANOZ OLSADA PEKMEZ VERSE IDIK FALAN KESKE DEME TAMAMMI MANKENIMMMMM
     
  6. hocalar

    hocalar ÜYE

    35
    0
    0


    Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    Görüntü çok güzel olmuş bu pekmezin. Ekim ayında hafif yağmurlu havada pancar pulluğunun topraktan söktüğü pancarları kesen yanakları al al kızarmış köyüm kadınlarını ve pancar dirgeninin bir yanına yapışmış alnı termiş delikanlılarını ve romorkün üzerine itinayla tavan yapmayı özledim şimdi. Fotoğraflar için ve emeğiniz için ellerinize sağlık. Pekmezin patent haklarını tescil ettirmenizi şiddetle tavsiye ederim:)
     
  7. cahit

    cahit ÜYE

    4
    0
    0


    Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    (YA KOMSU AYSEDUDU SEN HARIKA BIR INSANSIN VALLAHI )ben kendimi bildim bileli bizim o havalide pancar ekilir , ama bu nedir baska neye yarar ,kimse merak etmemis aceba kimin aklina geliyodu dusunmek , sadece devlet alir seker yapar biliniyo ,, du ,, ama sen yine rahat durmadin , birde goktepeye pekmez icad ettin , ne iyi ettin valla ben hayret ettim , bilinseydi bol bol pekmez yerdik
    insallah yavas yavas yayginlasir sigircik koyu de ogrenir kendi pekmezlerimizi kendimiz yapar coluk cocuk kis gunu bol bol pekmez yeriz , SENDEN DAHA COK SEYLER OGRENECEGIZ INSALLAH, heleki izmirdesin canli yayin radyo agaclandirma projelerin herkes size minnettardir bundan emin olun koylum , tahmin ediyorum sen daha goktepede petrol da ararsin , TUM GOKTEPELILER SELAMLARIMI ILETIYORUM .saygilarimla (sigircikli cahit.)
     


  8. Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    seker pancarinin pekmezide tatli olur ha
     


  9. Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    AAA DALGINLIK OLDU YAZAMADIM BAKIN 13 OCAK 2009 DA BEN GOKTEPEYE GITTIM VE PEKMEZ HISSEMI NACIYE KAVONAZLA VERDI SANIRIM IKI KILO FALAN VARDI EE TADINA DIYECEK YOK , YAPANLARIN ELINE SAGLIK .. BUDA BI ILK INSAALLAH DEVAMAMINI GETIRIR KOYLULER VE YAPARLAR CEVRE KOYLERE BI ORNEK TESKIL EDER BU PANCAR PEKMEZI......
     
  10. zahide

    zahide Administrator Site Yetkilisi Administrator

    197,506
    1,580
    38


    Ynt: Şeker Pancarı Pekmezinin Yapılışı.

    Omer pekmez afiyet olsunda zor diye yapmıyorlar)))) bana sakın pekmez yapacam deme diyorlar, benden günah gitti yaptım gösterdim üstelik pekmez ortaya çıktı tadıda çok güzel olmustu, dedim gelin düdene gidip yapalım aman diyorlar çok zahmetli gercekten ama zahmet olmadanda olmuyor, inanıyorumki bir gün mutlaka yapacaklar, yorumlar için teşekkürler,
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş